Visokoškolske ustanove

Samovrednovanje u visokoškolskim ustanovama

Ciljevi programa

U cilju unapređivanja kvaliteta samovrednovanja vaše visokoškolske ustanove program obuke omogućava:

  1. definisanje oblasti kvaliteta kojima se celokupno sagledava kvalitet rada vaše visokoškolske ustanove;
  2. definisanje standarda kvaliteta po oblastima rada koji su opšti i specifični (u skladu sa vašim obrazovnim smerovima);
  3. definisanje pokazatelja kvaliteta po standardima koji su izraženi po potrebnoj formi, te su precizno formulisani i merljivi;
  4. edukaciju zaposlenih i osnaživanje tima za samovrednovanje o potrebnim procedurama i instrumentima za sprovođenje samovrednovanja;
  5. pilot testiranje definisanih pokazatelja standarda;
  6. izvršavanje potrebnih korekcija pokazatelja prema pilot testiranju;
  7. upotrebu podataka u funkciji razvoja ustanove i edukaciju zaposlenih za primenu tehnika za planiranje akcija za unapređivanje kvaliteta ustanove.
Ishodi realizacije programa su:
  • uspostavljen celovit sistem kvaliteta rada vaše visokoškolske ustanove po svim oblastima rada sa definisanim standardima kvaliteta i merljivim pokazateljima;
  • uspostavljen sistem kvaliteta koji samovrednovanjem meri opšte, ali i specifične karakteristike ustanove;
  • edukacija zaposlenih, naročito članova tima za samovrednovanje sa kojima se sem obuke za sprovođenje samovrednovanja ostvaruju i team building tehnike;
  • unapređivanje ustanove na osnovu dobijenih podataka ostvarenosti pokazatelja standarda.
Trajanje programa:

Program traje od 6 meseci do godinu dana u zavisnosti od mogućnosti i efikasnosti svih zaposlenih, a naročito članova tima za samovrednovanje.

Kompetencije edukatora:
  1. Biografija
  • dr Dragana Malešević je dvostruki doktor nauka – doktor didaktičko-metodičkih nauka i doktor pedagoških nauka;
  • zaposlena je kao profesor na visokoškolskoj ustanovi;
  • dobro poznaje obrazovni system;
  • koautor je izdanja: „Priručnik za samovrednovanje rada škola” čiji je izdavač Ministarstvo prosvete i British Council;
  • na poslovima samovrednovanja i vrednovanja obrazovnih ustanova radi od 2003. godine;
  • polaganjem ispita stekla je sertifikat eksternog evaluatora od strane međunarodnog SICI udruženja.
  1. Iskustvo na poslovima samovrednovanja i vrednovanja obrazovnih ustanova
  • u Ministarstvu prosvete radila je kao prosvetni savetnik u timu za Obezbeđenje kvaliteta. Ovaj tim od 26 članova je uspostavio standarde kvaliteta rada škola u Republici Srbiji, obučio zaposlene u školama za samovrednovanje i kontrolisao kvalitet samovrednovanja u školama;
  • za poslove samovrednovanja edukovana je u Srbiji i u Škotskoj od strane domaćih i stranih eksperata;
  • kao eksterni evaluator vršila je spoljašnje vrednovanje kvaliteta rada škola u timu koji je ocenio rad preko 80 obrazovnih ustanova;
  • ima bogato iskustvo u edukaciji i autor je mnogobrojnih programa obuke.
Kontakt za organizaciju programa u Vašoj visokoškolskoj ustanovi: dragana.malesevic@provens.edu.rs
en_GBEnglish (UK)