Visokoškolske ustanove
Samovrednovanje u visokoškolskim ustanovama
Ciljevi programa
U cilju unapređivanja kvaliteta samovrednovanja vaše visokoškolske ustanove program obuke omogućava:
- definisanje oblasti kvaliteta kojima se celokupno sagledava kvalitet rada vaše visokoškolske ustanove;
- definisanje standarda kvaliteta po oblastima rada koji su opšti i specifični (u skladu sa vašim obrazovnim smerovima);
- definisanje pokazatelja kvaliteta po standardima koji su izraženi po potrebnoj formi, te su precizno formulisani i merljivi;
- edukaciju zaposlenih i osnaživanje tima za samovrednovanje o potrebnim procedurama i instrumentima za sprovođenje samovrednovanja;
- pilot testiranje definisanih pokazatelja standarda;
- izvršavanje potrebnih korekcija pokazatelja prema pilot testiranju;
- upotrebu podataka u funkciji razvoja ustanove i edukaciju zaposlenih za primenu tehnika za planiranje akcija za unapređivanje kvaliteta ustanove.
Ishodi realizacije programa su:
- uspostavljen celovit sistem kvaliteta rada vaše visokoškolske ustanove po svim oblastima rada sa definisanim standardima kvaliteta i merljivim pokazateljima;
- uspostavljen sistem kvaliteta koji samovrednovanjem meri opšte, ali i specifične karakteristike ustanove;
- edukacija zaposlenih, naročito članova tima za samovrednovanje sa kojima se sem obuke za sprovođenje samovrednovanja ostvaruju i team building tehnike;
- unapređivanje ustanove na osnovu dobijenih podataka ostvarenosti pokazatelja standarda.
Trajanje programa:
Program traje od 6 meseci do godinu dana u zavisnosti od mogućnosti i efikasnosti svih zaposlenih, a naročito članova tima za samovrednovanje.
Kompetencije edukatora:
- Biografija
- dr Dragana Malešević je dvostruki doktor nauka – doktor didaktičko-metodičkih nauka i doktor pedagoških nauka;
- zaposlena je kao profesor na visokoškolskoj ustanovi;
- dobro poznaje obrazovni system;
- koautor je izdanja: „Priručnik za samovrednovanje rada škola” čiji je izdavač Ministarstvo prosvete i British Council;
- na poslovima samovrednovanja i vrednovanja obrazovnih ustanova radi od 2003. godine;
- polaganjem ispita stekla je sertifikat eksternog evaluatora od strane međunarodnog SICI udruženja.
- Iskustvo na poslovima samovrednovanja i vrednovanja obrazovnih ustanova
- u Ministarstvu prosvete radila je kao prosvetni savetnik u timu za Obezbeđenje kvaliteta. Ovaj tim od 26 članova je uspostavio standarde kvaliteta rada škola u Republici Srbiji, obučio zaposlene u školama za samovrednovanje i kontrolisao kvalitet samovrednovanja u školama;
- za poslove samovrednovanja edukovana je u Srbiji i u Škotskoj od strane domaćih i stranih eksperata;
- kao eksterni evaluator vršila je spoljašnje vrednovanje kvaliteta rada škola u timu koji je ocenio rad preko 80 obrazovnih ustanova;
- ima bogato iskustvo u edukaciji i autor je mnogobrojnih programa obuke.